Onderbouwing Quiz

Wij hebben gekozen voor de quiz. In deze quiz testen wij de kennis van de toeschouwers, op een laagdrempelige manier. Zo brengen wij feiten over op een leuke en speelse manier. We kiezen voor een quiz om de toeschouwers te laten nadenken over de beeldvorming van dak- en thuislozen. Omdat wij de persoonlijke verhalen al verbaal overbrengen willen wij ook andere zintuigen benutten. Dit om te voorkomen dat de aandacht van de toeschouwer zal afnemen als wij alles gingen vertellen. De vragen die in de quiz terugkomen zijn gebaseerd op de informatie die te vinden is op ons blog. De quiz wordt gemaakt tijdens de manifestatie zodat ze op het einde van onze stand een positieve eigenschap kunnen opschrijven aan de achterkant van het mensbord.

Theorie:

Wij hebben gekozen voor de recency-effect. Deze theorie die tijdens deze quiz aanbod komt wordt gekoppeld aan psychologie. Het recency-effect houdt in dat de laatste informatie die de toeschouwers krijgen meestal het langste blijft hangen (Zimbardo, Johnson, McCann, Peeck & Birnie, 2009).