Aanbevelingen

1. Wat ik graag in onze manifestatie wil laten zien is een soort van groot bord in de vorm van een mens. Dit mens zullen we dan zo aankleden zodat iedereen ziet dat het een daklozen is. Hier wil ik dan nog een paar vooroordelen aan vast plakken. Ik wil hier een soort van bevestiging neerzetten voor de mensen die langs lopen met dezelfde vooroordelen.

2. Als we de voorkant alle vooroordelen laten zien dan wil ik aan de achterkant alle positieve dingen laten zien van de daklozen en de vooroordelen ontkrachten. Dit wil ik doen om de mensen te laten na denken, je ziet aan de buitenkant dat het een zwerver is maar als je er beter over nadenkt en nog niet gaat oordelen dat er ook een andere kanten zit aan een daklozen, de achterkantà Positieven dingen.

3. Ik wil de mensen duidelijk maken dat er altijd een verhaal achter zit waarom iemand dakloos is geworden. Dit zou ik willen door een poster. In een poster zou ik verschillende afbeeldingen van daklozen laten zien met daaraan vast een paar wolkjes met verschillende reden waarom zij dakloos geworden zijn. Ik denk dat als we dit op deze manier doen dat mensen wel even schrikken over bepaalde oorzaken van daklozen en dat ze, net zoals mij, beter nadenken wanneer ze weer iemand een oordeel klaar heeft zonder daar goed over na te denken.

Conclusie

Kortom, alle daklozen hebben een verhaal waarom zij dakloos geweest zijn. Mijn informant had een schokkend verhaal en zo zullen er meerdere verhalen bestaan. Het is de bedoeling dat mensen hierover na denken. Het zijn niet alleen maar vieze, onverzorgde mensen die het zelf schuld zijn dat ze op straat komen te staan. Het klopt dat sommige daklozen er inderdaad zelf voor kiezen, maar we moeten niet alle daklozen over één kam scheren. Voor dat we een oordeel maken, moeten we eerst naar een verhaal luister dan pas oordelen.